AIA MICĂ

31 Mai

Mi s-a spus mereu „aia mică”, fiind al doilea copil al familiei Năstase. Primul a fost un băiat venit pe lume la maternitatea din Vaslui în iarna lui ’75. Tata s-a dovedit a fi mândru ca un moldovean autentic ce era. Mama-i dăruise băiatul mult jinduit. A trecut fix un an şi patru luni şi m-am iţit şi eu. Mi-au povestit ai mei că a fost al doilea mare chef în familie, petrecere cu sarmale, vin la damigeană şi muzica Laurei Lavric.

Am crescut împreună şi am fost legaţi unul de celălalt mereu. Mi-a băut laptele din biberon până şi-a dat mama seama că „aia mică” urlă de foame, am purtat căciuli de blană ruseşti identice, am făcut fotografii ţinându-ne de mână (uneori în pofida voinţei noastre), mi-a „servit” un pumn în ochi după ce eu – „aia mică” – i-am dat cu furculiţa-n cap, mi-a dat banii lui de buzunar pe tema la franceză şi apoi mi i-a luat înapoi ca să nu le spună părinţilor că „aia mică” s-a pupat cu un vecin în spatele blocului, m-a „altoit” deseori fără motiv, m-a dus la discotecă atunci când ne-am mai mărit un pic (eram în siguranţă, „aia mică” merge cu fratele mai mare), i-am furat bicilcleta când era plecat la şcoală, am fost în vacanţe la bunici şi ne-am ciondănit sub cireşul amar de la Albeşti, am mâncat toate prunele din copacul din faţa casei de prin zona Paşcanilor, ne-am supărat părinţii (ba împreună, ba pe rând), ne-am încredinţat secrete, am tăinut lucruri, am jucat handbal şi l-am întrecut la înălţime, deşi eu eram „aia mică”…

De câţiva ani trăieşte în altă ţară şi ne vedem o dată sau de două ori pe an. Mi-e tare dor de el câteodată…

6 răspunsuri to “AIA MICĂ”

  1. Dana S. 1 Iunie 2011 la 14:30 #

    Mereu mi-am zis ca voi doi semanati tare mult, fizic.
    Sa iti traiasca, si tu pe langa el 😉

  2. dana 2 Iunie 2011 la 14:03 #

    Salutare …sa stii ca m-ai emotionat…eram si eu cumva cu sorela mea pe acolo,pe sub ciresul amar?doamne ce dor mi-e de toti si toate…mai ales de surioara mea pe care nu am mai vazut-o de ….trei ani…crunta viata asta uneori…dar acusica o sa ne vedem.te pup si te imbratisez.P.S.nu pierd nici o postare!!!!

    • peschetta 2 Iunie 2011 la 14:31 #

      si eu mi-am amintit de noi toti in ograda de la tara. te pup si eu, draga verisoara!

  3. Banu Irina Marina 2 Iunie 2011 la 14:23 #

    Aminteste-ti mereu cu drag de copilarie si de cei dragi…bucura-te de ei ani multi, Ionela! Scrii tare frumos, Ion(ela)…Creanga 🙂

    • peschetta 2 Iunie 2011 la 14:34 #

      ma bucur sa vad ca treci periodic pe aici. mai pofteste!:)

Lasă un răspuns

