trei impresii de la papa

4 Mai

* Asa induiosare n-am mai trait pana acum la munca. La beatificare, in Piata San Pietro, a reactionat si ultimul firicel de par de pe corpul meu. Nu-s evlavioasa din nascare si prietenii stiu asta, dar acolo am simtit atata emotie ca mama ar fi mandra daca ar sti-o! Dezvelirea portretului lui Karol Wojtyla pe frontispiciul basilicii de la Vatican a fost cel mai emotionant moment din liturghia de aproape 3 ore. Imaginati-va un milion si jumatate de oameni care au aplaudat 10 minute incontinuu cu ochii pironiti la o fotografie care-l intruchipa pe Papa Ioan Paul al II-lea ca pe un sfant. Nu se poate descrie in cuvinte mai mult de atat.

* Sa nu credeti cumva ca doar la evenimentele majore din Romania lumea se ingramadeste. Nu. Nu. Nu. Am plecat de la hotel in dimineata beatificarii cu doua  ore inainte. Stiam ca e un culoar pe care jurnalistii acreditati puteau trece ca Voda prin loboda, deci nu ne grabeam foarte tare. Da, dar pana acolo?! Ne-am blocat in multimea venita pe Via della Conciliazione de la 3 dimineata. M-am panicat, am urlat, m-am gandit ce scandal vor face sefii daca nu ajung la postul de live, am ridicat picioarele si n-am cazut, am zis chiar cateva vorbe-n gand, vorbe nedemne de locul unde ma aflam. Cativa crestini s-au incapatanat sa ma tina pe loc doar pentru ca nu m-am trezit odata cu ei. Sa-i dea Dumnezeu sanatate acelui oficial (avea acreditare cu staff) care a pus cativa politisti sa ma ia pe sus de acolo. Si m-au luat. Nu ati fi vrut sa vedeti faza asta filmata. Sau… Operatorul a iesit din inghesuiala cu geaca rupta!

* Exceptandu-l pe colegul de la Prima tv, la transmisiunile din Piata San Pietro am fost cel mai tanar reporter. In tara sunt din garda veche! Reporterii cu experienta ai televiziunilor mari din lumea larga depaseau lejer 50, poate chiar 60 de ani in unele cazuri. Scrobiti ca-n reclamele la nuntile regale, reporterii care au transmis de la Vatican mi-au ramas in minte ca niste oameni simpatici, dar cam fara umor. Si un pic cam ocupati pentru gustul meu. In schimb, operatorii italieni (care intre noi fie vorba nu-s mai buni decat romanii) au fost simpatici.

5 răspunsuri to “trei impresii de la papa”

  1. eumiealmeu 4 Mai 2011 la 19:56 #

    poate erau serioşi pentru că voiau să scoată din ştire totul, să o stoarcă precum pe lămâia pentru suc şi nu puteau să se concentreze decât dacă se încruntau şi ţuguiau buzele. 🙂

  2. Razvan Ciule 5 Mai 2011 la 14:22 #

    ma bucur ca ați avut ocazia sa fiți de fata, e un moment unic. chiar as fi vrut sa aflu mai detaliat ce ați simțit si ce impresii v-a lăsat Vaticanul, dar asta poate intro alta postare.

    • peschetta 5 Mai 2011 la 15:51 #

      e tare greu sa exprimi in cuvinte niste sentimente puternice. de asta am scris doar atat.:)

      • Razvan Ciule 11 Mai 2011 la 17:15 #

        Avand in vedere ca sunt un tanar teolog va inteleg dar as fi vrut sa vad si ceva din suflet despre importanta si roadele evenimentului in sufletul dvs. Chiar daca sunt ortodox mi-ar fi placut sa fiu de fata si la Lainici si la Roma pentru ca pe fostul suveran pontif l-am apreciat pentru simplitate, onestitate, dragoste, naturalete si smerenie.

        Cred ca ati trait un moment unic. Ma bucur pentru dvs!

  3. peschetta 11 Mai 2011 la 18:07 #

    a fost un moment unic, intr-adevar! sper sa am sansa sa merg si la sanctificare.

Lasă un răspuns

