luptatoarea

4 Oct

– codiţă, am cancer!

– …

– mai eşti acolo? (ma intreba, printre suspine)

– …

– ionela?

ce poţi spune la o asemenea veste?! eram socata.

– lasa, iesim noi si din asta. trebuie sa existe o cale sa scapi.

nu mă sunase ca să ceară ajutor, dar i-am vorbit apasat, ca la televizor, ca sa ma creada. e cumplit sa auzi asta de la o prietena. un control ginecologic a scos la iveala boala – cancer de col uterin. framantarile mele  n-au dat roade-n seara aia. nu stiam cum s-o ajut. mintea-mi era prea ocupata cu „de ce ea?!”. a doua zi i-am povestit lui carmen moise care, întâmplător, tocmai făcea un reportaj despre cancer. de aici a venit ajutorul. ne-am gandit, in prima faza, ca bolnava noastra are nevoie de consiliere psihologica. si a ajuns la fundatia „renasterea”, iar de acolo pe mâna unor doctori pricepuţi de la institutul oncologic. priceputi, dar scarbosi de-a dreptu’ – aveam sa constat ulterior.

– nu vreau să mai trăiesc, nu mai pot suporta durerea – mi-a spus intr-o seara.

betty locuia la mine. am decis impreuna ca nu e cazul sa stea in spital si sa-si manace zilele printre oameni bolnavi si pesimisti. o poveste amuzanta de pe vremea cand lucram impreuna avea sa-i mai aline suferinta provocata de radioterapie. in plus, avea carti, filme, televizor. plus un frigider, o baie, un calculator pe care le impartea doar cu mine, o femeie sanataosa si vesela.

stiam ca risc sa nu-mi revin niciodata din soc daca draga de ea ar fi… dar eu nu m-am gandit nici o clipa ca betty o sa moara. exclus! betty e o luptatoare, le-am spus tuturor celor care se temeau ca voi suferi. uneori, ma simteam prost cand intarziam acasa prinsa cu treburi pe la munca. stiam ca are nevoie de sprijinul meu. nu aveam liniste nici cand o paraseam ca sa-mi vad iubitul.

am fost socata sa aflu ca si lor, celor pentru care viata era loterie clara, unii doctori le cereau spaga. imi ziceam – oricare dintre ei maine ar putea sa nu mai fie, cum poti sa intinzi mana in fata lui?!

intr-o zi, m-a sunat plangand. fusese la spital si nu putea sa-si faca razele pentru ca aparatul era defect. zeci de oameni au intrerupt tratamentul pentru ca o scula medicala se stricase. nu s-a stricat doar o data, din pacate.

am ajuns impreuna de urgenta la spital, cand am trezit cu tipete niste asistente somnoroase, ne-am lasat pe masa dimineata biletele cu mesaje de incurajare, am mancat struguri amandoua in pofida indicatiilor medicale, am revazut poze din tinerete.

a urmat chimioterapia (chinuitoare), apoi operatia. i-am dus un papitoi de pluş la spital. era craciunul. betty ne-a asteptat, pe mine si pe carmen, rujata, ca de obicei. nu conta ca mergea la raze, ca se ducea sa ia paine sau ca tocmai iesise dintr-o operatie (histerectomie totală), ea era aranjata. doar avea oaspeti.

a trecut un an si, SLAVA CERULUI, betty e bine. este sotie si-si iubeste barbatul. e mama si-si adora baiatul. a devenit bunica si-si adoarme nepotul cu povesti frumoase. e prietena si-si inveleseleste amicii. e jurnalist si critica sistemul sanitar!

pe scurt, traieste!

15 răspunsuri to “luptatoarea”

  1. Marieta 4 Octombrie 2010 la 21:00 #

    Exact cum a spus Oana Portase, tu când ţi-ai făcut un Papanicolau?

    • peschetta 5 Octombrie 2010 la 06:32 #

      acum 11 luni, marieta. m-a speriat tare povestea lui betty. si… e vremea sa-l fac din nou.

  2. Roxana 5 Octombrie 2010 la 16:59 #

    Salut, sunt Roxana, prietena frumoasei jurnaliste calarasene…si mama baiatului care intervenea de cate ori se strica aparatul de raze, caci si mama lui era bolnava de cancer…adica eu…am ramas prietena cu Betty si amandoua suntem cele mai norocoase, frumoase, iubite femei…ne-am reintalnit curand si ne-am imbratistat plangand de emotie si de bucurie,mai multe minute…faci parte din latura frumoasa a povestii ei despre cancer…o prietena care la nevoie se cunoaste.
    Succes si o viata frumoasa iti doresc.

    • peschetta 5 Octombrie 2010 la 17:50 #

      roxana, ma bucur din suflet ca esti SI TU bine! sunteti, realmente, niste luptatoare – ati invins cancerul! e cea mai dura batalie din lume.
      viata lunga si frumoasa va doresc!

      • Roxana 5 Octombrie 2010 la 18:28 #

        Da,multumesc de urari…acum din darul primit de la viata ,eu dau mai departe si ingrijesc copilasii bolnavi de cancer…intre mine si ei este o legatura numai de noi stiuta…si de Dumnezeu.

  3. Cipri 7 Octombrie 2010 la 09:59 #

    O poveste cu un final frumos, din care ar trebui mulți să învățăm!

    • peschetta 7 Octombrie 2010 la 10:38 #

      asa e, cipri! asta a fost si intentia mea. daca macar zece femei isi fac testul papanicolau dupa ce au citit postul asta, eu ma declara multumita.

  4. Anca 8 Octombrie 2010 la 11:50 #

    Mi-au dat lacrimile… 🙂

    • peschetta 11 Octombrie 2010 la 16:55 #

      nu asta mi-a fost intentia, anca! sper ca ti-ai facut testul. 🙂

  5. A di B 9 Octombrie 2010 la 17:03 #

    Betty este o persoana norocoasa pentru ca are o prietena ca tine..

  6. cristina 11 Octombrie 2010 la 13:32 #

    Ma bucur ca s/a terminat cu bine si ca pruenetan ta scapat de acel cosmar. Am si eu o prietena care se lupta cu un cancer la san si stiu ce inseamna spaga si greselile medicale exact de la cei de la care astepti sa te ajute sa supravietuiesti.
    Cand citesc un final fericit, ma bucur!
    Betty e o persoana pe care Dumnezeu o iubeste!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention luptatoarea « Peschetta -- Topsy.com - 4 Octombrie 2010

    […] This post was mentioned on Twitter by fulgerica, Oana Portase, Daniela Savuica, Irina Ursu, Ionela Nastase and others. Ionela Nastase said: TU de cand nu ti-ai mai facut un papanicolau? https://peschetta.wordpress.com/2010/10/04/luptatoarea/ […]

  2. Links – 04.10.2010 -- fulgerica’s blog - 5 Octombrie 2010

    […] Post: Pentru fete – luptatoarea – link [interesant] via @piticu21 Tags: fun, interesant, wtf, […]

Lasă un răspuns

